Vintersemestern börjar - med jul i Dalarna

Helgen innan jul for jag och syster Åsa till pappa i Dalarna för att fira lilla julafton med honom. Från snöfattiga Västerås började nu vår paradisresa genom olika vinterlandskap. Det blev några dagar med bara julmys. Klä granen, göra julgodis, Anette lagade gudomlig mat och julklappsöppningen hade vi på söndagskvällen. Hela helgen var det bara jag, Åsa, pappa och Anette. En väldigt mysig och lyckad julhelg!

Första bilden är grannen som åker förbi utanför oss med häst och släde (enorm stämning av gammeldags jul), pappas lilla gran som jag klätt, Åsa springer runt Gammelgårdssjön och jag tog bara en promenad runt sjön med Rebbe eftersom jag glömt löpgrejerna i Västerås. Femte bilden är Anette, pappa, Åsa och jag vid julmiddagen, pappas hus i snöfallet, glöggmys och julklappsöppning för Anette, pappa och Åsa ("tomten" tar bilden) och på sista bilden får Rebbe en julklapp av Åsa.

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0