Västerås - Leksand

Då var det dags för hockey igen igår. För när Leksand är på besök får man absolut inte missa matchen! Roligaste matchen eftersom det drar så stor publik. Mamma är Leksing och sitter och hoppar när de gör mål medans vi andra i familjen är Västeråsare. Gårdagens match drog 5263 personer till ABB Arena på Rocklunda. Jag, minsta systern Jossan, mamma och Knut hade sittplats bakom VIK-båset. I pauserna hann jag med att göra det jag tycker är roligast, dvs mingla omkring och träffa kompisar. Träffade först Ola som numera är både min hockey- och Årekompis och självklart  Annica och Stefan som är några av de mest hängivna VIK-fans jag känner. Och även en hel del folk man bara hejar på, t ex gamla jobbarkompisar. Väldigt rolig och spännande match där VIK visade framfötterna i början men sedan körde Leksand över dem totalt. Kul att båda bröderna Nordfeldt var med. De kommer från Vad där vi har stuga och jag har även jobbat med Andreas. Lite roligare att kolla på hockeyn då när man har någon form av anknytning till laget.

Tog lite bilder under matchen med den dåliga mobilkameran, men det får duga. Först en bild på Västeråspubliken och VIK-klacken och sen en bild på Leksandsklacken och såklart en bild på mig och Jossie. I bakgrunden skymtar mamma och Knut som hade platserna bakom oss.



Vill du veta lite mer om matchen kan du läsa vad min kära vän Joacim publicerat på VIK:s hemsida.
Slutresultatet ser du på bilden nedan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0