Skidor igen!

Jag hann bara hem och knappt packa upp förrän det var dags att packa ner igen. Veronica och hennes kompis Tomas kom från Skåne upp till Dalarna i torsdags och vi bodde i familjens stuga i Vad. I fredags var vi hela dagen ute i backen i Romme och det var helt perfekt! Mycket snö, klarblå himmel, strålande sol och -2 grader. Plus att alla jobbar en fredag så det var knappt nå folk alls i backen. På eftermiddagen kom Antti från Stockholm och vi hade en riktig myskväll bara vi fyra med god mat, lite Jäger och öppen eld i vardagsrummet.

Första bilden är den perfekta backen i Romme, jag i liften, utsikt över Borlänge, jag solar vid restaurangens veranda i backen, vy från restaurangverandan och en fin månbild när jag kör bil på väg hem från Romme. Jag hissade ner vindrutan för att ta bilden och upptäckte att den fastnat nere. Blev tvungen att stanna och dra upp rutan för hand, men det gick!

     

På lördagen åkte vi till Bjursås istället för Romme då vi inte ville chansa på att få trängas med allt folk i Romme. Bjursås funkade också och vi fick en minst lika fin dag där med sol och lite parkåkning för grabbarna. Nedan visas en vy över en backe i Bjursås, Tomas, Veronica och Antti när vi tog en fikapaus och jag på snowboard. Åkte bräda i två dagar och det är ju så roligt! Blev ju bara skidor i Åre så nu fick jag träna lite på detta också.

  

Lördag kväll kom Maria och Erik förbi och vi käkade middag tillsammans och hade ännu en superkväll! Även Maria och Erik sov kvar en natt. Myspys på hööög nivå!

Det var en helt fantastiskt underbar helg och jag kan inte sluta le :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0