Nyårsveckan i Åre

Söndagen mellan jul och nyår åker familjen Rost hem och släpper av systrarna Lundström i Åre, men de vågar inte lämna oss öfrrän vi först fått i oss god lunch på Holiday Club och sen den godaste glassen som finns - på restaurang Madonna di Campiglio såklart (där syrran jobbat flera säsonger och jag lite extra).


Det visar sig vid incheckning att jag och Åsa lyckats boka varsin lägenhet och hamnat i samma trappuppgång. Vilket flax! Jag handlar och fixar lite i min ensamhet innan mina roomisar anländer senare på kvällen och jag bjuder på middag. Det blir vin och mysbyxemys som bilden visar här på Markus, Sara, Malin och Mattias. På nyårsafton var jag såklart förbi mitt gamla jobb och hälsade på och passade då på att först ta kort på Åsa och bilden bredvid på mumien är egentligen Susanne :), sen två kort på Åre torg och Peak Performance. Kl 13 på nyårsafton var jag på Twins och tog en öl med gamla jobbarkompisar, den ena bilden på Reebook och Camilla och den andra bilden på Lill-Maria. Sen var det dags att bege sig hemåt och starta tillagningen av vår nyårssupé. Det gick himla smidigt både tidsmässigt och tillagningsmässigt och sista bilden visar Daniel när han och Mattias lagar huvudrätten (smördegsinbakad oxfilé).  


      

Sen var det dags för själva nyårsfirandet! God middag och vi lyckades klämma in 16 personer för middag i vår lilla lägenhet. I vardagsrumssoffan ser vi Roger, Annika, Marcel (egentligen Markus men vi hade två i samma lägenhet så Skellefteå-Markus fick smeknamnet Marcel för att skilja dem åt), Lovisa, James och Jannica. James är Jannicas kusin och han och hans tjej Lovisa var också i Åre på besök). Nästa bild är på Mattias S och Daniel N (vi hade dubletter av Markus, Daniel, Mattias och Malin) och två fina par-bilder på först Malin & Mattias och sen Markus & Sara och sist en bild på Matte och Gogga i sitt esse!

    

Vid tolvslaget gick vi alla ner till torget, vilket är obligatoriskt i Åre. Nedräkning, skålande och raketer med massor av folk! Där mötte jag två gamla kombosar från min säsongartid i Åre och jag fick ett fint kort på Olle och David som dansar och nästa bild är på mig och Jannica lite senare på natten.  

  

Efter nyårsafton snöade det hur mycket som helst i nästan 2 dagar och gjorde att lördagen var en av de bästa dagarna i backen jag nånsin haft i Åre. Till och med offpist i pisten! Bilderna visar en översnöad bil, morgonsolen från toppen av Sadelliften, Jannica under lunchen i Buustamon, Marmeladorkestern på Bygget (givet!), Sara åker nerför "Skogis" och man skymtar Renfjället på andra sidan sjön mellan träden, vy över Åre, månen har kommit fram på eftermiddagen vid toppen av Rödkulleliften och sist en bild över Åre torg en solig dag.

       

Efter en vecka var det dags att bege sig hemåt. Efter massa strul med samåkning osv fick jag till slut erbjudandet att åka med Ola och Jonny från Åre till Sthlm. De hade varit ett gäng polisstudenter som spenderat en vecka i Tegefjäll och Ola har jag träffat en gång förut via hockeyn i Västerås. Det blev en smidig bilfärd med grabbarna genom -30 grader men ack så vackert. 

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0