Renovering och ridning i Haraker

Lite sent att skriva om förra helgen när det redan gått en vecka, men så är det när det är ont om tid annars. Förra helgen var vi (jag, Marcel, Mattias, Malin och Roger) till Jannicke för en heldag på hennes nyköpta hästgård. Imponerande att hon sköter och fixar hela gården ensam med all renovering och de 12 islandshästarna hon har samt ridskola! Vi startade dagen med att komma rätt sent, fick fika med nybakad sockerkaka. Mums! Sen satte vi igång med renoveringen, vilket var anledningen till att vi var där. Vi ska hjälpa till att renovera och göra fint i det andra huset hon har på gården för där ska vi vara när Mattias ska ha sin 30-årsfest och Jannicke sin 27-års och inflyttningsfest. Detta kommer slås ihop och firas lörd den 28 feb. Roligt ska det bli! 

Eftersom vi var så sena i starten hann vi inte göra mer än att måla om ett rum förrän det var dags att bege sig ut på ridning innan det började bli mörkt. Vi fick varsin islandshäst och tuffade iväg på led ut i skogen. Provade att tölta men jag fick aldrig till det. Däremot var det otroligt skönt att galoppera! Många år sedan jag red nu och det var superkul att få göra det igen. Har ju ridit hela mitt liv och även haft häst så det sitter ju nåt i ryggen iaf.

Första bilden är på Jannickes hus, andra bilden är på hästarna när vi gör iordning dom, tredje bilden är på Marcel första gången han ska rida, fjärde bilden på Mattias, femte bilden på hela gänget på väg ut och sista bilden när vi rider i led genom skogen.

     

Vi stannade mitt i skogen och grillade korv och och drack varm choklad som vi hade med oss. Hästarna satte vi fast vid varsitt träd och grillade korv på engångsgrill. Grabbarna gjorde på ett korv-konstverk av det som blev över. Sen visade Roger och Mattias sina kunskaper i att städa stall. Sjätte bilden är på den hästen jag red, sjunde bilden på Malin, Marcel och Roger på gårdsplanen/paddocken och sen en bild på Malin och den jättesöta kissen som heter Ubbe och som de nyligen upptäckte var en Ubba :)

       

Efter ridturen gick vi in och värmde oss och skulle "bara" ta ett glas vin och sen fortsätta renoveringen, men det var så skönt och mysigt så vi blev kvar i soffan. Sen bjöds det på god middag och efterrätt och jag blev proppmätt så jag nästan rullade ut till bilen. Jag, Marcel och Roger åkte tillbaka till Västerås lite senare på kvällen. Gör gärna om en heldag i Haraker, det är så skönt att vara ute på landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0